Aanpak

Kennismaking

Denkt u dat u mijn hulp goed kunt gebruiken? Dan maken we eerst een afspraak voor een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek bij u thuis of op de plek waar opgeruimd moet worden. Dit gesprek duurt ongeveer een uur. We bespreken uw opruimvraag en de oplossingen die ik kan bieden.

 

Iedere opruimvraag is weer anders, en ik neem de tijd om uw wensen goed in kaart te brengen. Zo krijgt u een oplossing die werkt in uw specifieke situatie.


Offerte op maat of opruimpakket

Als u besluit om mij in te schakelen, maak ik een offerte op maat of kiest u uit een van mijn praktische opruimpakketten. Ook bij een klein budget kunnen we samen kijken wat er mogelijk is. Vervolgens maken we een afspraak om aan de slag te gaan.


Werkafspraken

Samen opruimen

Een werkafspraak duurt normaal gesproken drie uur. In die tijd kunnen we meters maken, zonder dat het u te veel wordt. Meestal smaakt het opruimen daarna juist naar meer! Tijdens een werkafspraak gaan we samen aan de slag en werken we toe naar een zichtbaar resultaat. De ruimte wordt niet alleen opgeruimd, maar u ontdekt ook hoe u de boel opgeruimd houdt. Tijdens het hele proces hebt u de regie: u bepaalt wat er gebeurt met uw spullen. Mijn rol is om u praktische opruimtips te geven en u te helpen bij het maken van keuzes.

Opruimen uitbesteden

Als u het opruimwerk liever aan mij overlaat, kan dat natuurlijk ook. We overleggen dan vooraf wat er moet gebeuren, en hebben ook na elke afspraak contact om te kijken of alles naar wens verloopt. Als er spullen zijn die u weg wilt doen, zet ik die apart. U kunt ze dan zelf een nieuwe bestemming geven of weggooien. Over de mogelijkheden voor verkoop en donatie van huisraad kan ik vanzelfsprekend adviseren.